pride-web1.jpg
Nyheter / CSR, Kampanjer och Press

Clear Channel partner till Stockholm Pride 2021

Clear Channel går återigen in som partner till Stockholm Pride för att sprida festivalens budskap till miljontals människor runt om i Stockholm. Den digitala utomhuskampanjen tar avstamp i årets Pridetema Nyckeln till frihet.

I sommar återvänder Stockholm Pride till Södermalm med en alternativ festival utefter restriktioner och årets förutsättningar. Med Pride Stage på Södra Teatern, Pride House på Clarion Stockholm och en digital hybrid-parad är målet att hålla ihop årets upplaga av Stockholm Pride och samtidigt skapa känslan av att festivalen får större spridning än vanligt. För att bidra till att så många som möjligt uppmärksammar Prideveckan och hittar till de olika evenemangen kommer Clear Channel lyfta festivalen på sin digitala plattform i gatumiljö, i tunnelbanan samt på den spektakulära skylten på Medborgarplatsen.

”Det känns fantastiskt kul att fortsätta samarbetet med Stockholm Pride och bidra till att färgerna, människorna och budskapen som vi kopplar till manifestationen kan ta för sig stort runt om i staden – där människor rör sig som mest, säger Henriette Zeuchner, VD på Clear Channel.

Clear Channels engagemang i Pride har blivit ett viktigt återkommande inslag inte bara i Stockholm och Sverige utan runt om i Europa. Det känns stort att vi får använda vår plattform till en så viktig fråga som alla människors lika värde och rätt att ta plats i det offentliga rummet.

Henriette Zeuchner, VD på Clear Channel

Årets tema för Prideveckan är Nyckeln till frihet. Ett tema som belyser vikten av att låsa upp begränsande dörrar i samhället och skapa förändring genom att identifiera de rätta nycklarna och skapa ökad frihet för hbtq-personer. Under juni har Prideanhängare skickat in sina berättelser och bilder om vad frihet innebär för dem. Dessa berättelser kommer visas på digitala skyltar runt om i Stockholm. Där kommer också festivalens många programpunkter att presenteras.

”Vi är otroligt glada över att fortsätta samarbetet med Clear Channel. Samhällsutvecklingen och framsteg för hbtq-personer världen över har många gånger startat med att ta plats i det offentliga rummet och med hjälp av hundratals reklamskyltar runt om i Stockholm blir vår arena ännu större”, säger Vix Herjeryd, ordförande Stockholm Pride.

För ytterligare information, kontakta:

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer