se-play-play-billboard-c-2022-05-20.png
Nyheter / CSR, Hållbarhet och Kampanjer och Press

Clear Channel partner till Hela Sverige skramlar för Ukraina

17/3-22
Clear Channel går in som stödpartner till Hela Sverige skramlar; insamlingsgalan som är tillbaka för att genomföra en konsert i solidaritet med Ukraina.

Hela Sverige skramlar genomfördes första gången 2015, till stöd för människor på flykt. Den 2 april 2022 återuppstår konceptet för att bidra till människor som drabbats av kriget i Ukraina. Under konserten i Avicii arena samlas delar av Sveriges artistelit och alla biljettintäkter samt donationer går oavkortat till sex olika organisationer i deras arbete med att stävja humanitär kris samt främja mänskliga rättigheter och demokrati.

Det fanns en enorm vilja att bidra i vår bransch och jag är verkligen stolt över hur många som slutit upp på kort tid för att göra Hela Sverige skramlar möjlig. Nu behöver vi säkerställa att människor känner till konserten, köper biljetter och bidrar på de sätt de kan. Att få gå ut stort på Clear Channels plattform över hela landet ger oss en fantastisk möjlighet att nå Sveriges befolkning.

Henrik Berndtson, CEO All Things Live Sweden

Kampanjen för Hela Sverige skramlar går nationellt under två veckor med syfte att skapa kännedom och bidra till biljettköp.

Kriget i Ukraina berör oss alla och som företag och medieägare är det viktigt för oss att visa vårt ställningstagande och bidra på de sätt vi kan. Vi har en plattform som når miljontals människor runt om i Sverige dagligen och att nyttja den till förmån för krigets offer är en självklarhet.

Kenneth Ek, CEO Clear Channel Scandinavia
dscf4353-scaled.jpg

Information om Hela Sverige Skramlar.

Hela Sverige Skramlar är tillbaka för att genomföra en insamlingskonsert i solidaritet med Ukraina lördagen den 2 april kl. 20:00 i Avicii Arena. Alla som medverkar ställer upp gratis och biljettintäkterna går till sex olika organisationer i deras arbete med att stävja humanitär kris samt främja mänskliga rättigheter och demokrati. Biljetterna kostar från 395 kr/styck (inklusive serviceavgift) och släpps fredagen den 18 mars kl. 10:00.

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer