hela-sverige-skramlar3-v39-2015-rulltrappsskyltar.jpg
Nyheter

Clear Channel mediepartner med Hela Sverige Skramlar

Clear Channel är med och bidrar med annonseringen för att få in pengar i samband med välgörenhetskonserten, Hela Sverige skramlar - en konsert i förmån för människor på flykt, som hålls den 29 september.

Clear Channel är med och bidrar med annonseringen för att få in pengar i samband med välgörenhetskonserten, Hela Sverige skramlar – en konsert i förmån för människor på flykt, som hålls den 29 september.

Det vi bidrar med är[nbsp]två serier med rulltrappsskyltar, som tillsammans har en räckvidd på 870.000 personer (55% av alla stockholmare) som i snitt ser kampanjen 22 gånger under en vecka. Detta motsvara 19.132.000 kontakter på en vecka. Värdet av kampanjen uppgår till cirka 490.000 kr.

– Vi känner – som så många andra – att vi också vill vara med och hjälpa människor på flykt så när den här möjligheten kom upp så ville vi gärna vara med och bidra. Det här är första gången som vi engagerar oss i denna typ av insamlingsprojekt, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel

-För oss känns det naturligvis extrabra att kunna vara med och sprida ett så viktigt budskap i samhället. Vi har en av de starkaste kanalerna för att nå ut med ett budskap till människor, bara den här kampanjen beräknas nå varannan Stockholmare, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel

– Vi är överväldigade av det engagemang vi sett hos alla som vill vara med och bidra till projektet. Annonsering i tunnelbanan har en enorm räckvidd och vi är därför glada för att Clear Channel vill bara med och sprida vårt viktiga budskap om Hela Sverige skramlar, till så många som möjligt, säger Sophie Henningsson, en av initiativtagarna

Bakgrund om konserten

Konserten hålls den 29 september på Ericsson Globe tillsammans med närmare 40 av Sveriges främsta artister. Alla som medverkar ställer upp gratis och biljettintäkterna går till UNHCR, FN:s flyktingorgan. SVT, TV3 Play, TV4 Play, Kanal 5 Play, Aftonbladet TV, Expressen TV,Dagens Nyheter, Dagens Industri, Sydsvenska Dagbladet och Helsingborgs Dagblad kommer alla samsända denna unika konsert den 29 september, vilket är första gången i historien det sker.