presentgenerator-farsdag-spectaculargbg.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel lanserar Spectacular i Göteborg med Fars dag-kampanj

Clear Channel fortsätter sin digitala expansion i Göteborg. Lagom till Fars dag inviger bolaget en ny digital jätteskylt mitt på Avenyn med en egenproducerad kampanj, som syftar till att tipsa villrådiga göteborgare om lämpliga presenter.

2019-11-08

Efter flera år av omfattande investeringar och en kraftig utbyggnad av sitt digitala nätverk lanserar nu Clear Channel sin senaste storsatsning i Göteborg. Den nya digitala reklamskylten är placerad på Avenyn och syns på Scandic Rubinens husfasad från långt håll. Det exceptionellt höga och ständiga flödet dygnet runt av gångtrafikanter, cyklister, bilister och kollektivtrafik gör placeringen till en av landets i särklass främsta reklamplats med flera hundratusentals förbigående i veckan.

– Vi satsar stenhårt på Göteborg i allmänhet och på det digitala i synnerhet. Avenyn är tveklöst en av Sveriges viktigaste arenor vad gäller flöden av människor och är därmed en fantastisk yta för varumärken att synas på, men framförallt för att nå en bred publik, säger Anna Smidemark, säljdirektör Clear Channel Sverige.

Reklamskylten ingår i Clear Channels Play Spectacular-serie och för att inviga den har bolaget tagit fram Presentgeneratorn – ett initiativ vars funktion är att tipsa förbipasserande göteborgare om vad de kan ge bort på fars dag. Kampanjen använder en slumpgenerator för att matcha de 100 vanligaste namnen i Sverige med populära presenter, och är ett nytt exempel på hur digitala utomhuskampanjer nyttja data på ett enkelt sätt.

– Presentgeneratorn ser vi som ett kul sätt att presentera oss för göteborgarna och bidra med något i deras vardag, samtidigt som vi kan visa på de kreativa möjligheter som finns i digital utomhus. En kampanj som skapar värde för både mottagare och annonsör, helt enkelt! säger Anna Smidemark.

Presentgeneratorn är framtagen av Clear Channels inhouse-avdelning och kommer vara aktiv på Spectacular Avenyn mellan den 8–10 november.