stockholm-locals3-scaled.jpg
Nyheter / CSR, Hållbarhet

Clear Channel introducerar Stockholm Locals – en utomhusguide för lokala pärlor, genererad av stockholmarna själva.

2020-03-31
Många människor uppmanar nu sina nätverk att på olika sätt stödja lokala företag, som restauranger och caféer, som kämpar under coronakrisen. Clear Channel låter nu stockholmarna supporta sina absoluta favoriter genom att tipsa om dem i en digital utomhusguide.

Många stockholmare gör just nu allt för att stödja lokala företag såsom blomsteraffären runt hörnet, bageriet ned på gatan eller kiropraktorn som alltid lyckas få ordning på ryggen. Genom att uppmana sitt nätverk att besöka verksamheten, hämta take away eller köpa presentkort hoppas man kunna hjälpa till att hålla verksamheten vid liv.

För att ge stockholmarna ännu större möjlighet att supporta sina favoriter introducerar vi nu en digital utomhuskampanj i form av en utomhusguide för lokala pärlor, genererad av de främsta experterna – stockholmarna själva. Via våra digitala reklamskyltar uppmanas invånarna att sms:a in sina tips på mindre verksamheter som förtjänar stor uppmärksamhet. Tipsen visas därefter på skärmar utifrån geografisk placering.

Den vilja som finns att stötta lokala småföretagare i den extrema situation som vi befinner oss i är fantastisk. Med utomhusguiden Stockholms Locals vill vi hjälpa alla som engagerar sig i ett fortsatt levande stadsliv att nå fler människor än i sitt eget nätverk.

- Marta Tiberg, Marknads- och kommunikationsdirektör, Clear Channel Scandinavia.

Kampanjen startar i Stockholms innerstad, med tips uppdelat på olika stadsdelar, samt i Solna och Sundbyberg. Ambitionen är att ta utomhusguiden vidare till fler städer inom kort.

Här finns mer information om initiativet.

Stockholm Locals är ett initiativ skapat som en lokal guide för att sprida ordet om vår stads bästa restauranger, butiker, caféer och andra verksamheter.

Vill du vara med och få din lokala favorit att synas på våra skärmar?

Sms:a Locals till 71120.

Sms:et är kostnadsfritt. Eventuella avgifter från din operatör kan tillkomma.

Kontakt.

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer