microsoftteams-image-19.jpg
Nyheter / CSR, Kampanjer

Clear Channel i samarbete med Safe selfie academy för ungas trygghet på nätet.

17/2-22
Allt fler barn och unga använder idag internet som ett forum för kunskap och gemenskap. Men det är också en plats där barn utsätts för brott, trakasserier eller våld. Genom en omfattande kampanj vill Clear Channel uppmärksamma ämnet och stödja Safe selfie academys viktiga arbete för ungas trygghet.

Safe selfie academy är en webbplats om ofrivillig bild- och filmspridning på internet, med en verksamhet där man arbetar med förebyggande utbildningsprogram som ger barn och ungdom insikter, kunskap och verktyg för att hantera sin vardag online. Kort och gott arbetar man för ett mjukare och mer hänsynstagande samtalsklimat i digitala kanaler, där även unga ambassadörer utbildas för att sedan ta sin kunskap och inspiration att visa civilkurage på nätet ut i sina skolor. Bakom initiativet står författaren och journalisten Caroline Engvall.

Vi på Safe selfie academy är stolta över samarbetet med Clear Channel och den chans till synlighet vi får tack vare kampanjen. Tillsammans kan alla hjälpa till att förebygga att barn blir utsatta för sexualbrott på nätet – både genom insamling och kunskap. Det är ett arbete vi bara kan göra genom att ständigt öka medvetenheten hos både barn och vuxna om de ödesdigra konsekvenserna av sexualbrott på nätet, vilket Safe selfie academy arbetar med i skolor och idrottsföreningar.

Caroline Engvall, initiativtagare till Safe selfie academy

Utomhusreklam är en stark kanal för att såväl nå som engagera unga människor. Clear Channels skyltar i tunnelbanan samt digitala plattformar runt om i Sverige blev därför en given kanal när Safe selfie academy skulle nå ut med sin senaste kampanj. Målet är att såväl sprida kunskap som samla in pengar till organisationen.

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer