oohweb.jpg
Nyheter / Kampanjer, Press

Clear Channel följer upp för tredje året i rad med nödsystem för hemlösa.

Kylan fortsätter göra sig påmind. Trots att det är ett glädjande besked för många så kan det vara förödande för stadens hemlösa som riskerar sina liv i snön. För dem är det livsviktigt att hitta en plats där de kan hitta värme och vila.

För andra gången denna vinter används Clear Channel’s skärmar som nödsystem för hemlösa i Stockholm. I december lanserades en dynamisk julkampanj som uppmanade allmänheten att bidra med gåvor och donationer, och nu visar skärmarna vägen till olika samlingsplatser för värme och skydd, beroende på dag. Nödsystemet kommer vara aktivt på obestämd tid och så länge temperaturen är låg.

Nödsystemet har blivit ett viktigt, återkommande inslag och vi är glada att kunna använda vår plattform för att göra skillnad på riktigt.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör på Clear Channel.

”I år är tredje vintern i rad som vi använder vår plattform och närvaro i staden för att underlätta för människor som lever i hemlöshet. Genom den digitala tekniken kan vi med plats- och tidsstyrd information visa vägen till värme och skydd för natten de dagar då det är extra kallt ute”, säger Claes Kugelberg, kommersiell direktör på Clear Channel.

cc-oohp-2020-press.jpg

Information om kampanjen.

I år är tredje året i rad som Clear Channel initierar och producerar kampanjer till förmån för människor i hemlöshet i Stockholm. Det första initiativet The Out-of-home Project lanserades 2018 som ett nödsystem som guidade människor till Stockholms akuthärbärgen. Initiativet belönades bland annat med ett guldägg

Ring oss

08 522 400 00. Eller skicka ett email till info@clearchannel.se