play-kopcentrum-4.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel anställer digital specialist.

Just nu pågår en massiv utbyggnad av Clear Channels digitala riksnätverk, vilket kommer fortsätta med samma kraft under 2017. En naturlig följd av detta är en ökad efterfrågan från våra kunder kring hur man på bästa sätt utnyttjar digitalt utomhus. Clear Channel har därför anställt Karl Höglund som Digital Specialist, med uppdraget att hjälpa kunderna att utnyttja det digitala utomhusmediet optimalt.

”Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och vi är ändå bara i början av den resan. Och genom att vi hjälper våra kunder att utnyttja möjligheterna med digitalt utomhus, så kommer mediet att lyftas ytterligare”, säger Finn Wikander, Produktdirektör på Clear Channel, och fortsätter:

”Som marknadsledare är det viktigt att vi hela tiden driver branschen framåt och Karl Höglund kommer att fylla en nyckelroll i det arbetet. Vi vill, till exempel, att våra kunder ska göra ännu fler datadrivna kampanjer och då kommer Karl fungera som brygga mellan det tekniska och själva budskapet.”

Karl Höglund har en klassisk sälj- och marknadsbakgrund och har de senaste fem åren bland annat arbetat på mediebyrå med fokus på sök och digitala strategier. Senast kommer han från iProspect där han arbetat som SEO-konsult med fokus på att hålla ihop alla digitala kampanjformat för kunderna och samla upp intresse och actions i sök och kring deras webb.

”Det digitala utomhusmediet skapar otroligt spännande möjligheter för att nå kunder med kreativa kampanjer som placerar kundernas varumärken och produkter top-of-mind. Mediet har en enorm utvecklingspotential och det kommer bli otroligt spännande att vara med och skapa nya förutsättningar för kreativa format, smarta inventory management lösningar, mätning och uppföljning.”, säger Karl Höglund.

Karl började på Clear Channel 1 december.