unilever-bj.jpg
Nyheter / Inspiration, Kampanjer och Press

Ben & Jerry’s aktiverar sin målgrupp med interaktivt utomhusspel

Ben & Jerry’s lanserade smaken Cookie Dough för 30 år sedan. Jubileet firas med tre nya Cookie Dough-smaker, som sprids med utomhusreklam runt om i Sverige. Som strössel på toppen har även ett spel skapats tillsammans med Flarie där förbipasserande kan spela ett spel på den gigantiska utomhusskärmen vid Medborgarplatsen med hjälp av sin mobiltelefon.

Kampanjen riktar sig till både nya och gamla Ben & Jerry’s fans, och med den hoppas Unilever kunna engagera sin målgrupp genom att erbjuda ett en upplevelse genom ett interaktivt spel på den enorma, digitala utomhusskärmen vid Medborgarplatsen.

– För att fira 30-årsdagen twistar vi till saker och ting med en rad nya och spännande sätt att njuta av Cookie Dough. Vi vill också ge tillbaka till våra fans som älskar vår glass och vi hoppas de uppskattade spelet vi skapat som en möjlighet att spela och prova våra nya Cookie Dough-smaker, säger Emma Tuvesson, Nordisk Brand Manager på Ben & Jerry’s.

Det kreativa utförandet av kampanjen är enkelt att känna igen och genomsyras av Ben & Jerry’s välkända karaktär. Även kossan Woody får ta stor plats i firandet och hela kampanjen går i lekfullhetens täcken – inte allra minst genom spelet i sig där man hoppas kunna engagera förbipasserande och ge dem en mer känslosam koppling till varumärket.

Ben & Jerry’s vill välkomna alla fans nya som gamla till firande av vår älskade Cookie Dough. Utomhusreklam skapar rätt förutsättningar för att nå ut till många och framförallt nya fans.

Emma Tuvesson, Nordisk Brand Manager på Ben & Jerry's.

Förutom den stora digitala skärmen vid Medborgarplatsen visades också kampanjen på digitala och klassiska skyltar på gator, torg, i köpcentrum och i tunnelbanemiljön. Kampanjen var live under vecka 14, där spelet kunde spelas mellan klockan 15-00 torsdag – lördag.

Kund: Unilever, Ben & Jerry’s
Mediabyrå: Mindshare
Partner: Flarie

Kontakt

För ytterligare information, kontakta gärna:

Victoria Sandberg

Major Client Manager

Är du nyfiken på vad du skulle kunna göra med ditt varumärke? Les mer här eller kontakta:

Maria Borelius

Head of Create & Engage