adshel-vagghangd-cc-egen-kampanj.jpg
Nyheter / Hållbarhet

Clear Channel fortsätter att älska Stockholm i ny reklamkampanj.

Inför Citybikes-premiären i år valde vi på Clear Channel att göra en extra satsning på att lyfta fram våra lånecyklar. Resultatet blev att cyklarna nu pryds med budskapet ”Vi älskar Stockholm”, i regnbågens alla färger. Nästa steg, i att berätta om hur vi ger tillbaka i staden, börjar idag när vi går upp med en egen utomhuskampanj på samma tema.

Vi älskar Stockholm

  ”Med den här kampanjen vill vi fortsätta berättelsen om vår kärlek till Stockholm och lyfta fram och prata ännu mer om hur utomhusreklam kan ge tillbaka till staden, till exempel genom City Bikes och de många busskurer som finansierats av reklam i Stockholm, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel, och fortsätter:

”Att arbete med utveckling av stadsmiljön är en viktig samhällsuppgift som vi tar på största allvar, och som det är viktigt att alla våra medarbetare förstår. Därför har vi också valt just våra egna medarbetare som modeller för kampanjen”

Stor ökning av antal lån

Budskapet med ”Vi älskar Stockholm” och de färgglada cyklarna har hittills varit en stor framgång. Under perioden april-juni gjordes 32 procent fler lån än under samma period föregående år. Och antalet sålda säsongskort ökade samtidigt med 48 procent.

”Att vi under det elfte året med Citybikes skulle se en så stor ökning känns helt fantastiskt. Vi kan inte annat än tro att det är för att cyklarna tar för sig så mycket mer i stadstrafiken”, säger Sofie Brange, press- och kommunikationsansvarig på Clear Channel

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Youme Agency och består av fyra motiv som kommer att synas i busskurer och vid lånecykelstationer över hela Stockholm under vecka 28.

Läs också om kampanjen på Dagens Media.