benjamin-ingrosso-playlist-medborgarplatsen-scaled.jpg
Nyheter / Kampanjer, Press

Albumaktuella Benjamin Ingrosso teamar återigen upp med Clear Channel i omfattande utomhuskampanj

17/6-22
Benjamin Ingrossos albumsläpp tar för sig stort över hela Sverige, i en omfattande digital utomhuskampanj. Releasen sker den 17 juni och är Benjamins tredje albumsläpp på ett och ett halvt år. Denna gång med enbart engelska låtar.

Jag är så sjukt laddad inför att äntligen få dela mitt nya album med svenska folket men också ta min musik vidare ut i världen! Det känns riktigt mäktigt att få se albumet och hela min ”Playlist” nu ta över tusentals reklamskyltar runt om i Sverige.

Benjamin Ingrosso

Kampanjen pågår under två veckor och inleds med en nedräkning inför lanseringen som sker kl 00.00. Vid tolvslaget tar sedan kampanjens andra del över med en tydlig uppmaning om att albumet äntligen har släppts samt en hänvisning till Spotify. Det här är den andra omfattande utomhuskampanjen som Benjamin Ingrosso gör i samarbete med Clear Channel med syftet att nå ut brett, engagera unga målgrupper och driva trafik till webb och streamingtjänster.

– Vi har Sveriges starkaste digitala räckvidd och når miljoner svenskar på platser där de bor, lever och rör sig som mest. I en mix av spektakulära billboard-format, hundratals nya digitala skyltar mitt i Stockholms city och bred synlighet över hela landet kommer Benjamin Ingrossos albumsläpp knappast undgå någon, säger Claes Kugelberg, kommersiell direktör på Clear Channel.

benjamin-ingrosso-scaled.jpg

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer