beiersdorf5-v46-2019-play-mall.jpg

Inspiration – Hud-, hår- och sminkprodukter

Utomhusreklamens möjligheter är en viktig anledning till att den är effektfull och dröjer sig kvar i människors medvetande, utan att vara påträngande eller störande. Här har vi samlat kampanjer som har skapat stark varumärkeskännedom med snabb och bred räckvidd över hela landet. Dels kampanjer som har nyttjat den smarta tekniken och de digitala möjligheterna för att skapa extra relevans och interagera med sina målgrupper, och kampanjer med imponerande wow-faktor som gått utanför ramarna och överraskat sin publik.

Med kampanjer på Clear Channels ytor når annonsörerna kunderna nära köptillfället. Inom skönhetsbranschen finns många bolag som under åren har nått sin publik med kampanjer på Clear Channels ytor. Här ser du ett axplock av dessa kampanjer.

beiersdorf10-v43-2019-play-spectacular.jpg

Tryck på playikonen för att se Beiersdorfs kampanj från vecka 48, 2019.

Tryck på playikonen för att se Beiersdorfs kampanj från vecka 52, 2019.

Tryck för att se hur Idun Minerals tog ut sitt budskap 2021.

Dove 2020

Tryck för att se Kicks kampanj från vecka 52, 2021.

L'Oréal

Tryck på playikonen för att se hur L'Oréal tog ut sitt budskap vecka 52, 2021.

Tryck på playikonen för att se hur L'Oréal använde sig av 3D-effekter när de tog ut sitt budskap hösten 2022.

Lyko 2018

lyko-hair-ab3-v21-2018-play-spectacular.jpg

Lyko är en aktör som valt att annonsera på Clear Channels ytor upprepade gånger senaste åren. På det viset ser bolaget till att sätta sig ”top of mind” hos sina kunder, och att öka kännedomen om sin logga så väl som sitt varumärke. Här ser du bilder från olika kampanjer från 2018 till 2021:

Se hur Mantle tog ut sitt budskap hösten 2021.

Tryck på playikonen för att se hur Unilever tog ut sitt budskap sommaren 2022.

Läs mer om kampanjen här.

Åhléns 2019

Genom att leverera med URL, såkallad HTML-leverans, kan man anpassa innehållet efter olika parameter, så som tillgänglighet, efterfråga, pris, väder, nyheter i samhället etc. Åhléns valde att anpassade sin kampanj efter vädret i 2019. Tryck på playikonen ovan för att se kampanjen.

2021 firade Åhléns in advent och julen med en storslagen nationell kampanj. Läs mer om den här.