
Inspiration – Hud-, hår- och sminkprodukter
Utomhusreklamens möjligheter är en viktig anledning till att den är effektfull och dröjer sig kvar i människors medvetande, utan att vara påträngande eller störande. Här har vi samlat kampanjer som har skapat stark varumärkeskännedom med snabb och bred räckvidd över hela landet. Dels kampanjer som har nyttjat den smarta tekniken och de digitala möjligheterna för att skapa extra relevans och interagera med sina målgrupper, och kampanjer med imponerande wow-faktor som gått utanför ramarna och överraskat sin publik.
Med kampanjer på Clear Channels ytor når annonsörerna kunderna nära köptillfället. Inom skönhetsbranschen finns många bolag som under åren har nått sin publik med kampanjer på Clear Channels ytor. Här ser du ett axplock av dessa kampanjer.
Rituals 2018






Beiersdorf 2019









Tryck på playikonen för att se Beiersdorfs kampanj från vecka 48, 2019.
Tryck på playikonen för att se Beiersdorfs kampanj från vecka 52, 2019.
CCS 2019




Estée Lauder 2017




Idun Minerals 2021


Tryck för att se hur Idun Minerals tog ut sitt budskap 2021.
Dove 2020
Kicks 2017






Tryck för att se Kicks kampanj från vecka 52, 2021.
Lancôme






L'Oréal
Tryck på playikonen för att se hur L'Oréal tog ut sitt budskap vecka 52, 2021.
Lyko 2018

Lyko är en aktör som valt att annonsera på Clear Channels ytor upprepade gånger senaste åren. På det viset ser bolaget till att sätta sig ”top of mind” hos sina kunder, och att öka kännedomen om sin logga så väl som sitt varumärke. Här ser du bilder från olika kampanjer från 2018 till 2021:










Mantle 2021


Se hur Mantle tog ut sitt budskap hösten 2021.
Åhléns 2019
Genom att leverera med URL, såkallad HTML-leverans, kan man anpassa innehållet efter olika parameter, så som tillgänglighet, efterfråga, pris, väder, nyheter i samhället etc. Åhléns valde att anpassade sin kampanj efter vädret i 2019. Tryck på playikonen ovan för att se kampanjen.
2021 firade Åhléns in advent och julen med en storslagen nationell kampanj. Läs mer om den här.