skistar-ab4-2019-v28-tram-domination.jpg

Inspiration – Resebranschen

Utomhusreklamens möjligheter är en viktig anledning till att den är effektfull och dröjer sig kvar i människors medvetande, utan att vara påträngande eller störande. Här har vi samlat kampanjer som har skapat stark varumärkeskännedom med snabb och bred räckvidd över hela landet. Dels kampanjer som har nyttjat den smarta tekniken och de digitala möjligheterna för att skapa extra relevans och interagera med sina målgrupper, och kampanjer med imponerande wow-faktor som gått utanför ramarna och överraskat sin publik.

Tryck på playikonen för att se hur Arlanda Express tog ut sitt budskap.

Flygbussarna 2018

Tryck på playikonen för att se hur Flygbussarna tog ut sitt budskap i Sverige 2018.

Icehotel

Tryck på playikonen för att se hur Icehotel tog ut sitt budskap vecka 47, 2021.

KLM 2016-2021

Tryck på playikonen för att se hur KLM vid hjälp av artificiell intelligens visade publiken att en resa med deras bolag kunde avbokas gratis.

Scandic Hotels 2019

scandic-hotels-ab1-v4-2019-play-spectacular.jpg

SJ 2020

sj-v6-2020-adshel-create-gbg-8.jpg

SJ valde att vara extra kreativa då de i Göteborg visade att en Stockholmsresa med tåg är ett klimatsmart val.

skistar-ab5-2019-v28-tram-domination.jpg

TUI

tui-sverige-ab1-v23-2021-play-spectauclar-scaled.jpg

TUI är en aktör som valt att annonsera på Clear Channels ytor upprepade gånger senaste åren. På det viset ser bolaget till att sätta sig ”top of mind” hos sina kunder, och att öka kännedomen om sin logga så väl som sitt varumärke. Här ser du bilder från olika kampanjer från 2018 till 2021: