Inspiration – Myndigheter, kommuner och statliga företag
Utomhusreklamens möjligheter är en viktig anledning till att den är effektfull och dröjer sig kvar i människors medvetande, utan att vara påträngande eller störande. Här har vi samlat kampanjer som har skapat stark varumärkeskännedom med snabb och bred räckvidd över hela landet. Dels kampanjer som har nyttjat den smarta tekniken och de digitala möjligheterna för att skapa extra relevans och interagera med sina målgrupper, och kampanjer med imponerande wow-faktor som gått utanför ramarna och överraskat sin publik.
Genom Clear Channels plattform kan annonsörer nå 80% av Sveriges befolkning inom en vecka. Se hur ett urval av offentliga myndigheter, kommuner och statliga företag väljer att sprida sina budskap.
Arbetsförmedlingen
Brottsoffermyndigheten
Tryck för att se hur Brottsoffermyndigheten tog ut sitt budskap 2018.
Folkhälsomyndigheten
Tryck för att se hur Folkhälsomyndigheten tog ut sitt budskap om vaccin mot covid-19 i 2021.
Försvarsmakten
2016
2017
2018
2019
2021
Livrustkammaren
Tryck på playikonen för att se hur Livrustkammaren tog ut sitt budskap vecka 52, 2021.
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB)
Tryck för att se en av MSBs kampanjer under coronapandemin.
Naturhistoriska riksmuseet
Tryck på playikonen för att se hur Naturhistoriska riksmuseet tog ut sitt budskap om Cosmonova vecka 51, 2021.
Pensionsmyndigheten
Se hur Pensionsmyndigheten tog ut sitt orange budskap 2019.
SL
Tryck på playikonen för att se hur SL tog ut sitt orange budskap vecka 52, 2022.
Stockholm stad
Stockholm stad - Kulturförvaltningen
Stockholm stad - Idrottsförvaltningen
Stockholm Stadsteater
Tryck på playikonen för att se hur Stadsteatern tog ut sitt budskap vecka 49, 2021.
AB Svenska Bostäder
SVT
Tryck för att se hur SVT tog ut sitt budskap 2019 kring påkostade serien Vår tid är nu.
Valmyndigheten
Vattenfall
Tryck för att se hur Vattenfall tog ut sitt budskap 2021.