coca-cola-ab16-v11-2020-station-domination.jpg

Coca-Cola

Utomhus är en stark kanal för att bygga varumärke, något som Coca-Cola använt sig av över hela världen. Det också ett bra val när man vill aktivera sina målgrupper, nå ut med relevanta budskap och skapa direkta konverteringar.

En av tre* tycker att specialanpassade kampanjer, så som en take-over av en tunnelbanestation, är mer minnesvärda än andra kampanjer. När Coca-Cola lanserar sitt nya återvinningskoncept använder de sig av det kreativa för att nå ut starkt. Coca-Cola strävar efter att använda 100 procent återvunnen plast för hela deras lokalproducerade portföljer och först ut med denna lansering är Sverige. För att berätta om förändringen för sina konsumenter väljer de att gå brett. Kampanjen kombinerar klassiska format, kreativa folieringar och digitala skärmar.

Med utomhusreklam når vi ut brett och vår kampanj får en bra exponering. Speciellt roligt är den kreativa lösningen Station Domination där vi tar över tunnelbanestationerna T-Centralen och Slussen för att nå ut starkt med vår kampanj.

– Olivia Enquist, Head of Marketing, Coca-Cola AB

Coca-Cola vill med denna kampanj skapa en medvetenhet hos sina konsumenter, och uppmuntra dem till att panta sina flaskor igen så att de kan bli till nya. Den vita kampanjetikett som används är unik för den svenska marknaden.

*Out-of-home Consumer Survey Sweden (OCS)