oohp-2018-1-copy.jpg

Återkommande initiativ för Stockholms hemlösa i kylan

Sedan 2018 har vi på Clear Channel använt vår närvaro i staden och den digitala tekniken för att ge stöd till människor som lever i hemlöshet under årets kallaste månader. Genom plats-, tids- och temperaturstyrd information på våra digitala skyltar visar vi bland annat vägen till värme och skydd på närmaste akuthärbärge i Stockholm.

Insatserna görs i samarbete med hjälporganisationer som Ny Gemenskap och Stockholms Stadsmission och nödsystemet har blivit ett viktigt, återkommande inslag där vår plattform gör skillnad på riktigt.

Med hjälp av digital teknik och våra skyltars placering kan vi nå ut med information i realtid och på platser där människor i hemlöshet faktiskt rör sig – på gator och i kollektivtrafiken. Något som kan göra stor skillnad för de som söker skydd från kylan.

Den dynamiska kampanjen har under åren, utöver hänvisning till härbärgen, även kommunicerat vart allmänheten kan donera förnödenheter, skänka ekonomiska bidrag, donera julklappar till barnfamiljer i utsatthet och engagera sig akut och långsiktigt som volontärer.

Den första kampanjen inom initiativet, som gick under benämningen The Out-of-home Project, belönades bland annat med ett guldägg.

Läs mer om initiativet och se hur vi tog ut detta i december 2021.