Allt börjar med trovärdigheten.

Trovärdighet och transparens är antagligen de viktigaste elementen i all employer branding. Att det är insidan som bygger utsidan är ingen nyhet och din externa employer branding-kommunikation behöver vara autentisk och väl grundad internt. Det är dock inte bara budskapen i sig som påverkar ditt genomslag och trovärdighet, det gör också ditt kanalval.

I insiktsundersökningen Out-of-home Consumer Survey Sweden svarar en av fyra unga (18-29 år) att de litar mer på varumärken som använder sig av utomhusreklam. En av tre svarar att de upplever varumärken som annonserar via digitala utomhusreklam som ”quality brands” och marknadsledare. Hälften svarar också att det är mer sannolikt att de klickar på en annons i sociala medier om de har sett varumärket i utomhusreklam.

En aktör som gång på gång imponerar med sina employer branding- och rekryteringskampanjer är Polisen:

Kontakt.

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer