Planera din utomhuskampanj

Här har vi samlat all information och verktyg för att du så enkelt och effektivt som möjligt ska kunna planera din utomhuskampanj.

Visualisera din kampanj

Sätt in din kampanj i våra skyltar och skärmar.
Testa din kampanj

Inspireras av våra tidigare kreativa kampanjer.
Inspiration

Ladda ner våra miljöbilder.
Layout pictures

 

 

skissbild-adshel-1920-1080.jpg

Skapa rätt utomhuskampanj för en målgrupp i rörelse

  1. Du har bara några sekunder att fånga uppmärksamheten hos människor som passerar.
    Därför är det viktigt att meddelandet är enkelt och tydligt och att avsändaren är väl presenterad.
  2. Foto och/eller grafiska element är lika viktiga som ord.
    Se till att dessa objekt klargör meddelandet och skapar ett omfattande intryck.
  3. Använd tydliga teckensnitt.
    Texten måste vara stor och tydlig nog för att uppfattas på avstånd.
  4. Var kort och tydlig i meddelandet.
    De mest effektiva utomhuskampanjerna är de som är enklast att uppleva. Håll texten kort och korrekt. Presentera ett klart meddelande utan tvetydighet.
  5. Tänk på färgerna!
    Vissa färgkombinationer kan minska läsbarheten. Färganvändningen ska vara anpassad efter ditt meddelande.
  6.  Less is more.
    Gör det så enkelt som möjligt för publiken att förstå meddelandet. Fokusera på centrala visuella element.
  7. Kombinera medier.
    Använd gärna integrerad kommunikation på flera medieplattformar för ökad kampanjeffekt. Tips: Hela budskapet ska synas på en tändsticksask!