Clear Channels digitala nätverk växer kraftigt efter avtal med AdCityMedia

17.10.2017

År 2011 lanserade Clear Channel Sveriges första digitala utomhusreklam (DOOH) i Stockholms tunnelbana, och sedan dess har nätverket vuxit till att täcka hela Sverige. Nu expanderar nätverket ytterligare - med ett 90-tal skärmar i ett bräde - efter att Clear Channel vunnit en pitch om rättigheterna att sälja reklam på AdCityMedias köpcentrumskärmar. Tidigare hade Visual Art försäljningsrättigheterna till hälften av skärmarna i avtalet.

Läs mer …

Clear Channel är först ut och lanserar Programmatic för DOOH

15.09.2017

År 2011 lanserade Clear Channel Sveriges första digitala utomhusreklam i Stockholms tunnelbana. Nu tar vi ett minst lika stort steg – och markerar en milstolpe för hela branschen – när vi lanserar Clear Channel Flex – Sveriges första Programmaticplattform som möjliggör för annonsörer och byråer att köpa och använda Digital Out-of-home (DOOH) helt flexibelt.

Läs mer …

Clear Channel gör stjärnrekrytering och kniper sälj- och marknadsdirektör från TV4

15.08.2017

Under de senaste åren har Clear Channel varit draglok i en jättetillväxt för utomhusreklambranschen och ytterligare befäst sin marknadsledarposition genom en kraftig digital expansion. För att organisera sig för mediets digitala framtid har företaget under våren genomfört en organisationsförändring till att bli en helskandinavisk organisation. Sälj- och marknadsdirektör för den skandinaviska organisationen blir Fredrik Lamotte, som senast kommer från TV4-Gruppen.

Läs mer …

Premiär för Clear Channels ytor i Citybanan

16.06.2017

Idag den 16 juni är det smygvisning Clear Channels nya digitala satsning i Citybanan.

Läs mer …