Clear Channel gör nyckelrekrytering och anställer David Perlskog

16.03.2017

Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och branschen som helhet befinner sig i stark medvind. I symbios med detta vill vi på Clear Channel ytterligare vässa vårt erbjudande till marknaden genom att addera nyckelkompetenser på ett flertal områden. Som en del av den här satsningen har vi anställt David Perlskog (MediaCom) som expert för Audience Measurement & Other Media i Norden.

Läs mer …

Gröna Lund och Kolmården pryder City Bikes 2017

24.02.2017

Allt sedan starten 2006 har City Bikes varit ett populärt inslag i Stockholms stadsmiljö och varit till glädje för hundratusentals användare, såväl invånare som besökare. Och med drygt en månad kvar till säsongstart för City Bikes kan vi stolt presentera årets annonsör: Parks & Resorts.

Läs mer …

Clear Channel stärker sin position som ledande digital utomhusaktör med ny storaffär

14.02.2017

Clear Channel och Agora, som är nischade på välbesökta citygallerier, har ingått ett avtal gällande över 100 digitala skärmar i Agoras köpcentrum runt om i Sverige. De nya placeringarna innebär en kraftig förstärkning till Clear Channels digitala riksnätverk och ligger i linje med företagets strategi att storsatsa på digital expansion.

Läs mer …

Clear Channel International lanserar programmatic för utomhusreklam på den europeiska marknaden

20.01.2017

Clear Channel International, den internationella delen av Clear Channel Outdoor, lanserar programmatiska köp för utomhusreklam och är nu live i Belgien.

Läs mer …

Clear Channel går in som mediepartner till Sveriges största idrottsarrangemang Vasaloppet.

02.01.2017

Vi på Clear Channel har under många år engagerat våra kunder och medarbetare i utomhusaktiviteter såsom längdskidåkning och löpning. Allt detta för att vi har en stark övertygelse om att vi människor mår bra av att vara utomhus – och att reklam gör sig bäst utomhus. I år tar vi satsningen till en ny nivå och går in som mediepartner till Vasaloppet.

Läs mer …