Berghselever gör kampanj för City Bikes

11.05.2017

214stories är konceptet för City Bikes nya kampanj som skapats av fyra studenter från Berghs School of Communication, efter en tävling som Clear Channel arrangerat på skolan. Utgångspunkten i kampanjen är att under City Bikes-säsongen – som är 214 dagar – förmedla just 214 berättelser från City Bikes-användare.

Läs mer …

Rekordstart för City Bikes, kortförsäljningen + 50%

03.05.2017

1 april öppnade Stockholms lånecykelsystem igen för säsongen. Glädjande nog kan vi konstatera att cyklarnas populäritet fortsätter att öka, hittills i år har vi sålt dubbelt så mycket kort som förra året.

Läs mer …

Clear Channel presenterar expansionsplaner våren 2017

25.04.2017

Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och branschen som helhet befinner sig i stark medvind, förra året ökade utomhuskategorin med 15 %. Men en avgörande faktor för ytterligare tillväxt är investeringar i fler digitala ytor. För våren 2017 kan Clear Channel därför presentera följande digitala nyheter:

Läs mer …

Nu öppnar City Bikes Stockholm för säsongen!

30.03.2017

City Bikes Stockholm är Sveriges största lånecykelsystem med över 140 stationer och ca 1500 cyklar i Stockholms stad, Lidingö, Solna och Sundbyberg. Det är också landets i särklass mest använda cykelsystem. Förra året var ett rekordår. Då genomförde våra 45 000 användare hela 600 000 cykellån, en ökning med 25 procent jämfört med året dessförinnan. Nu på lördag, 1 april öppnar vi för tolfte säsongen.

Läs mer …

Clear Channel gör nyckelrekrytering och anställer David Perlskog

16.03.2017

Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och branschen som helhet befinner sig i stark medvind. I symbios med detta vill vi på Clear Channel ytterligare vässa vårt erbjudande till marknaden genom att addera nyckelkompetenser på ett flertal områden. Som en del av den här satsningen har vi anställt David Perlskog (MediaCom) som expert för Audience Measurement & Other Media i Norden.

Läs mer …